2015. augusztus 14., péntek

Tartós tök, párkány pari és rózsaszín kézműves fokhagyma

A tök túltengésünkről méláztam már sokszor sokat (befejeztem az alliterálást), és ígértem is, hogy mutatok egy új tök tartósítási praktikát, amiről hallottam. Tudniillik tele a fagyasztó és valamit csinálni kell az irdatlan mennyiségű tökkel. 
Először is be kellett szerezni ládákat, amiben tárolni lehet, majd egy egyszerű művelettel tartósítani a tököt. Elvileg. Mert elvileg januárig is kibírja így, ha száraz hűvös helyen van.




Nos, az a fehér izé ami a tökök szára végén: oltott mész. Ezzel kell bekenni, ill. belemártani a tökök szárát. Ennyi. Remélem bejön, mert igen sok tököt bíztunk/bízunk erre a módszerre. A lényeg az, hogy a tök mindig a szára felől kezd el rohadni, az oltott mész pedig (elvileg) megakadályozza ezt. 


Közelről nem valami guszti, de  hát nem lehet minden esztétikus.

A paradicsom szezon is beindul. Háromféle paradicsomot ültettünk: manóparadicsom (komolyan ez a neve), faparadicsom és koktél paradicsom. Az első kettő már javában érik. A faparadicsomm terméséből íme néhány ízelítő.


(és a gerilladióhéj a kép jobb felső sarkában) A középső jószág olyan 60 dkg-os lehet. És ez még csak a kezdet. :) Amint látszik, még kicsit zöldecskén-narancssárgán szedjük le. Ennek az az oka, hogy valami megtámadta a paradicsomot, ami megfeketíti úgyhogy aminek az állaga már jó és csak pirosodnia kell azt leszedjük és a napon pirítjuk. 
De mivel emeleten lakunk, és ne kelljen mindig leszaladni a paradicsomot megnézni, a párkány meg lejt, ezért kitaláltam, hogy hálós zsákba (amiben a krumplit szokták árulni) tesszük a paradicsomot és így tesszük ki a párkányra, majd rácsukom az ablakot. És így készül a piruló párkány pari. (nem bírom abbahagyni az alliterálást)


Végül a fokhagymát is betakarítottuk. Nem volt nagy meló, mert az idei évben gyatra volt hagyma termés, függetlenül a fajtától. Alig lett valami. De nem akartam kihagyni a fokhagyma termesztés és eltevés lényegét a fonást. Annyi sajnos nem lett, hogy körfüzért csináljunk, de azért, ami lett azt felfűztem az alábbi nagyon lényegre törő videó segítségével.


Nem, nem mondtam igazat. Én annyira antitálentum vagyok nekem még így sem sikerült. Végül Rita fonta be a fokhagymát. Neki sikerült. Íme a kézműves (bár nem az én kezem) fokhagyma. Külön exkluzív a rózsaszín benne. Mint mondtam, nem az én kezem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése